Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

SAS nya kampanj

Publicerad: 29 november 2011, 09:52

Bild från nya kampanjen.

”Couple up to Buckle Up” är namnet på SAS nya kampanj som är framtagen tillsammans med reklambyrån Cp+B. Idag skickas den ut till 100 000 medlemmar.


Ämnen i artikeln:

CP+B

Det är ett 2 för 1-erbjudande som skickas ut till EuroBonus medlemmar via e-post. Här ges QR-koder som kan läsas av med en smartphone. Detta måste göras ihop med den person som man vill se erbjudandet tillsammans med.

Koderna leder sen till en mobilsajt och vidare till Youtube där båda parter får varsin del av en film. Här måste telefonerna hållas bredvid varandra för att erbjudandet ska kunna uppfattas och koden som behövs för att boka in resan.

Enligt Johan Åhlén, reklamansvarig på SAS Sverige, vill flygbolaget att kunder som samlat på sig EuroBonus-poäng ska känna att deras lojalitet lönar sig.

– En av utmaningarna är att de som har flest poäng också verkar ha svårast att hitta tiden att stämma av med en tilltänkt resepartner. De kommer helt enkelt inte till skott att sätta sig ner ihop och boka.

Kampanjen går främst i SAS egna kanaler men förekommer även i annonser i banners och dagspress.

– Vi byggde in en lösning på problemet i själva erbjudandet. Det här måste man ta del av tillsammans, säger Jonas Wittenmark, CD på Cp+B

Ämnen i artikeln:

CP+B

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.