Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag15.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

SAS söker framtidens olympier

Publicerad: 26 Augusti 2019, 09:05

I den nordiska kampanjen "Future olympians" vill SAS visa på hur de är ett bolag som står för gränsöverskridande möten.


Ämnen i artikeln:

SASReklam

Kampanjen "Future olympians" går i Danmark, Norge och Sverige. Inom ramen för kampanjen söker SAS tre skandinaviska ungdomslag till ett utbytesprogram där de får åka till Japan inför OS i Tokyo 2020. Lagen som har möjlighet att söka programet ska bestå av idrottare under 15-16 år och bestå av både pojkar och flickor. Lagen får skicka in en presentationsvideo på sig själva som därefter bedöms efter idrottsresultat, passion och ambition. Lagen ska vara aktiva inom antingen basket, friidrott eller karate.

– Att mötas, utbyta erfarenheter och dela värderingar gör världen bättre, något som resor och flyg möjliggör. Synen på vänskap över gränserna som en positiv kraft, är något som SAS delar med de olympiska värderingarna. Kampanjen visar tydligt på de värden som uppstår när vi möts i olika sammanhang, inte minst genom en gemensam sport. Utbytet mellan de skandinaviska och japanska ungdomarna symboliserar detta på ett utmärkt sätt, säger Annelie Nässén, EVP Global Sales & Marketing, SAS.

Kampanjen kommer att gå i tv, på sociala medier och på en kampanjsajt och är den första av flera aktiviteter som SAS kommer att genomföra innan OS i Tokyo 2020 och OS i Beijing 2022. SAS är sedan tidigare huvudpartner för de skandinaviska olympiska kommittéerna.

Bakom idén till kampanjen står NoA-byrån Anorak.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

SASReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.