Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

SAS vill locka fler resenärer till Skandinavien

Publicerad: 27 februari 2019, 12:43

I det globala konceptet "Scandinavia starts at takeoff" ska SAS egna medarbetare övertyga resenärer om att boka sin nästa flygresa till någon av Skandinaviens huvudstäder.


Ämnen i artikeln:

Reklam

Sedan länge har mycket av SAS kommunikation knutit an till konceptet "We are travelers". Så sent som förra veckan lanserade man tjänsten "Travelers Gems" som ytterligare ska stärka communitykänslan bland SAS resenärer.

När man nu lanserar ett nytt globalt kommunikationskoncept, "Scandinavia starts at takeoff", gör man ett avsteg från We are travelers-tanken.

Kampanjen kommer att visas på marknader över hela världen, exklusive Skandinavien

– I den här kampanjen är våra medarbetare vår största tillgång och kommer att dela med sig av vad de tycker bäst om från sina hemländer. Kampanjen är tänkt att understryka vår roll som det naturliga valet när man ska resa till Skandinavien och ge resenärerna möjligheten att börja sin skandinaviska upplevelse så fort de sätter sig på planet, säger Annelie Nässén, SAS executive vice president sales & marketing.

Det nya kommunikationskonceptet riktar enbart in sig på internationella resenärer som vill besöka något av de skandinaviska länderna. Konceptet är framtaget av NOA-ägda &co.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Reklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.