Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

SATS kampanjar med fokus på folkhälsan

Publicerad: 8 November 2019, 11:57

SATS lanserar den nya reklamfilmen ”Made to move”.

Foto: Skärmdump

SATS vill ta en roll i samhällsdebatten kring vikten av ett aktivt liv med den nya reklamfilmen ”Made to move”.


Ämnen i artikeln:

SatsKampanj

Genom reklamfilmen ”Made to move” vill SATS ta en roll i samhällsdebatten och skapa en bredare insikt kring värdet av ett mer aktivt liv. I kampanjen lutar sig SATS mot siffror som säger att 60 procent av vår vakna tid spenderas sittandes eller vilandes, trots fakta som finns kring hälsofördelarna med fysisk aktivitet såsom minskad risk att utveckla hjärtsjukdomar och förbättrad sömn. 

SATS lanserar även ett antal faktaartiklar om exempelvis styrketräning, hur man får tid till träning och hur träning kan göra att vi lever längre, för att öka kunskapen om hälsa och träning. Budskapet är att genom enkla och aktiva val kan alla prioritera sin hälsa i en stressig vardag.

– Det finns riktlinjer som säger att alla vuxna bör vara fysiskt aktiva i sammanlagt minst 150 minuter i veckan. Det står vi på SATS bakom, men vi vill uppmärksamma att detta inte behöver vara långa träningspass, utan hellre att man försöker få in kortare aktiviteter än ingenting alls. Om man lär sig att se träningsmöjligheterna i vardagen så dröjer det inte länge innan man har skapat en hälsosam rutin som man plötsligt inte kan vara utan, säger Marianne Orderud, director of marketing & communication på SATS, i ett pressmeddelande. 

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se


Ämnen i artikeln:

SatsKampanj

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.