Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Saturday – Lindex nya byrå

Publicerad: 17 mars 2011, 09:50

Reklambyrån Saturday tar över kontot för Lindex, erfar Resume.se.


Ämnen i artikeln:

Johan HallinLindex

Emma Wiklund i en tidigare kampanj för Lindex.

Efter en tids pitchande är nu Lindex byråval till ände. Vinnande byrå blev Londonbaserade Saturday, erfar Resume.se.
– Jag kommenterar inte detta, och kan inte bekräfta dina uppgifter, säger Johan Hallin, marknadschef på Lindex.

Lindex har de senaste åren medvetet arbetat på att stärka sin modeprofil. Rachel Zoe och Carmen Kass är de två senaste kvinnorna i modevarumärkets profil.

2006 började man samarbeta med We are group, frontfigur i första kampanjkonceptet blev Emma Wiklund, men samarbetet parterna emellan löper ut till sommaren.

Lindex investerade 113 956 000 kronor i media 2010, enligt Sifo reklammätningar.

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

Johan HallinLindex

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.