måndag6 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Saturday – Lindex nya byrå

Publicerad: 17 mars 2011, 09:50

Reklambyrån Saturday tar över kontot för Lindex, erfar Resume.se.

Ämnen i artikeln:

Johan HallinLindex

TM

Tero Marjamäki


Emma Wiklund i en tidigare kampanj för Lindex.

Efter en tids pitchande är nu Lindex byråval till ände. Vinnande byrå blev Londonbaserade Saturday, erfar Resume.se.
– Jag kommenterar inte detta, och kan inte bekräfta dina uppgifter, säger Johan Hallin, marknadschef på Lindex.

Lindex har de senaste åren medvetet arbetat på att stärka sin modeprofil. Rachel Zoe och Carmen Kass är de två senaste kvinnorna i modevarumärkets profil.

2006 började man samarbeta med We are group, frontfigur i första kampanjkonceptet blev Emma Wiklund, men samarbetet parterna emellan löper ut till sommaren.

Lindex investerade 113 956 000 kronor i media 2010, enligt Sifo reklammätningar.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev