Reklam
SBAB:s marknadschef om receptet bakom succén: ”Jag har fruktansvärt mycket ångest”
Publicerad: 20 januari 2023, 13:30
Patrik Söder på SBAB
Foto: Nellie Pilsetnek/Pressbild
Kan SBAB fortsätta med prisade konceptet ”Boendeekonomi är jättekul” i oändlighet, och hur anpassar de kommunikationen i takt med inflationen? Resumé har träffat marknadschefen Patrik Söder för att prata om ✓ Youtubefokus. ✓ Varför byråer valdes bort. ✓ Den hårda kravbilden.
Svenskarna tycker att boendeekonomi är viktigt men tråkigt, men kanske är det just därför har SBAB lyckats så väl med sitt koncept ”Boendeekonomi är jättekul”. Något behöver skava i berättandet,
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.