Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

SBAB:s spar-fanfar

Publicerad: 4 maj 2011, 06:37

Sedan i fredags kan man på ett flertal olika ställen i Stockholms innerstad se tre rödklädda män med trumpeter – beredda att ge en fanfar. Det är en del av SBAB:s nya kampanj ”Fanfaren” där banken ger fanfarer till nya kunder samtidigt som de höjer sparräntan.


Ämnen i artikeln:

SBABLe Bureau

En trumpetare på Birger Jarlsgatan i Stockholm.

Tre ambulerande trumpetare befinner sig just nu i Stockholms innerstad för att ge en fanfar till de som väljer att bli ny kund hos SBAB.

– Vi har kallat den ”Fanfaren” därför att vi blir så himla glada över varje ny kund att vi brister ut i en fanfar, säger Marianne Lundgren Précenth, marknadschef på SBAB, till Resume.se.

För varje ny kund höjer SBAB sparräntan med 0,0001 procent.

– Vår sparränta är högre än många av våra konkurrenters och det vill vi få ut på ett nytt och lite mer spännande vis, säger Marianne Lundberg Précenth.

Hon fortsätter:

– Ju fler som går med desto mer höjer vi räntan, men givetvis finns det ett tak och det är vid 2,55 procent.

SBAB räknar med 2000 nya kunder innan kampanjen avslutas den 22 maj. Hittills har SBAB fått 300 nya sparkontokunder, 200 av dem gick med under gårdagen.

Bakom kampanjen står reklambyrån Le Bureau.

Malin Carlehäll

Ämnen i artikeln:

SBABLe Bureau

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.