Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag05.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Scan tappar marknadschefen

Publicerad: 4 Januari 2011, 13:16

Scan tappar sin marknadschef, Mette Krabbe Åkerlind efter lite mer än ett år på posten.  Resume.se kan också avslöja att DDB Stockholm blir köttjättens nya byrå på kommunikationssidan och DDB Design får uppdrag inom visuell identitet och förpackningsdesign, samtidigt som Klirr behåller sitt uppdrag.


Ämnen i artikeln:

KlirrDDB StockholmGreyScan

Mette Krabbe Åkerlind. Foto: Stockholm Media Week.

Mette Krabbe Åkerlind har tidigare varit marknadschef på Raisio Sverige. Sedan drygt ett år tillbaka har hon haft samma titel på Scan, men i slutet av månaden lämnar hon bolaget, kan Resume.se avslöja. Magnus Nilsson, idag kommersiell direktör tar över som tillförordnad marknadschef.
– Jag har inga planer klara vart jag ska härnäst, och vill inte heller kommentera varför jag lämnar Scan, säger Mette Krabbe Åkerlind till Resume.se.

Under hösten har köttjätten Scan också, som Resume.se tidigare rapporterat sett över sina byråsamarbeten. Uppdraget med Grey är uppsagt. Ny  samarbetspartner blir DDB på  kommunikationssidan och DDB Design för uppdrag inom visuell identitet och förpackningsdesign. Uppdraget som man haft sedan en längre tid med Klirr fortlöper, och DDB och Klirr får därmed delat kommunikationsansvar för Scan.

Starcom är även fortsatt Scans  mediabyrå.

Scan AB ingår i koncernen HKScan som är ett av norra Europas största livsmedelsföretag inom kött, charkuterivaror och färdigmat. Scan AB omsätter 11 Mdr SEK och har 3 000 medarbetare. HKScan-koncernen har 10 000 medarbetare och en omsättning som uppgår till 23 Mdr SEK.

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

KlirrDDB StockholmGreyScan

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.