Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag20.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Scandic gör tv-kampanj för första gången på sex år

Publicerad: 23 September 2019, 08:03

Nordens största hotellkedja Scandic har tusentals gäster varje dag. Nu vill man ta fasta på deras berättelser i en ny tv-kampanj.


Ämnen i artikeln:

ScandicReklam

Genom att i kampanjfilmen sätta fokus på gästernas upplevelser i fokus vill Scandicknyta an till målgruppen på ett emotionellt. Kampanjen "Stay Feel Live Better" lyfter exempel på  upplevelser som sker på Scandics hotell varje dag.

– Vi vill stärka vårt varumärke och minska gapet mellan vad Scandic erbjuder och hur Scandic uppfattas. Vi vill väcka känslor och att våra gäster ska välja Scandic med hjärtat, säger Anna Wirén, marketing director Scandic i ett pressmeddelande.

Kampanjen går live i tv med start i dag den 23 september. Byrån som har tagit fram filmen är MK Norway med Einar Rustad Nilssen, byråchef och partner som kreativt ansvarig.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

ScandicReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.