Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Scandic och Felix till Åkestam

Publicerad: 21 maj 2008, 06:27

Det går bra nu för Åkestam Holst, som firar tioårsjubileum i höst. Byrån fått ytterligare två storkunder – hotellkedjan Scandic och Procordia-ägda Felix.


Göran Åkestam, vd för Åkestam Holst.

Medvinden är rejäl för Åkestam Holst. Resume.se har tidigare i år rapporterat om byråns pitchtriumfer. Hemtex, Carlshamn och OLW och Apollo har trillat in som nya prestigefyllda kunder. Dessutom lyckades byrån få förnyat förtroende av Posten.

Och nu har det rasslat till igen: Åkestam Holst har utökat listan av storkunder med Scandic och Felix. Det skriver Dagens Industri i dag.

Uppdraget för Scandic handlar om att upprätta en kommunikationsplattform för Skandinavien, Ryssland och Baltikum. Den första reklamfilmen kommer i juni.

I höst kommer sedan det första synliga resultatet av Åkestam Holsts samarbet med Felix, som ska profileras tydligare.

– Vi firar tioårsjubileum i höst och jag har aldrig varit med om ett liknande uppsving för byrån under den tiden, säger byråns vd Göran Åkestam till Dagens Industri.

Åkestam Holst har 47 anställda och en byråintäkt på 61 miljoner kronor för 2007.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.