Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag18.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Scandic slår ett slag för semester på hemmaplan

Publicerad: 14 Juni 2019, 11:41

I Scandics sommarkampanj anspelar hotellkedjan på vår växande klimatångest och uppmanar oss att semestra hållbart på hemmaplan. Bakom kampanjen står byråerna Tillsammans och Folket.


Ämnen i artikeln:

TillsammansScandicFolketReklam

När Scandic sjösätter sin sommarkampanj är budskapet "Du behöver inte resa långt för att komma bort". Med det vill man med glimten i ögat visa på att semestern kan spenderas på hemmaplan och på ett mer klimatsmart sätt.

– Vi har många initiativ för miljön och för nionde året i rad blev vi rankade bäst i branschen av Sustainable Brand Index. Så när byrån presenterade idén för oss så kändes det både naturligt för oss och helt rätt i tiden. Våra gäster gör ett hållbart val när de bor hos oss, som vi vet att de efterfrågar, säger Anna Wirén, marketing director på Scandic, i ett pressmeddelande.

Kampanjen kommer framförallt att visas i digitala kanaler. Filmen är kampanjens huvudbärare som kommer backas upp av aktiveringar och annonsering i egna kanaler. Parallellt lanseras även drinkar gjorda på matsvinn från frukostbuffén, och en nytappning av den veganska burgaren Beyond Burger som Scandic började servera redan förra sommaren.

– I en tid när många har hållbarhet högt på agendan känns det fint att Scandic som haft det länge får glänsa lite, och prata hållbarhet med glimten i ögat, säger Emil Oldberg, kreatör på Tillsammans.

Scandic - Du behöver inte resa långt för att komma bort from Tillsammans Sthlm on Vimeo.

Reklambyrå: Tillsammans/Folket
Produktionsbyrå: Von Film

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.