Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Schack Matt

Publicerad: 14 april 2011, 20:49

Guldägget i kategorin Interaktivt går till Jung von Matt för "MINI Getaway Stockholm 2010".


Ämnen i artikeln:

Jung von MattGuldägget 2011

Jung von Matt vinner Guldägg i kategorin Interaktivt för "MINI Getaway Stockholm 2010" med motiveringen:

"Ett ambitiöst projekt med en uppsjö rörliga delar som skickligt samordnats till en upplevelse som utmanar både kropp och knopp. Denna kampanj tar interaktiv reklam minst tusen steg framåt. Bokstavligen."

Guldägget i kategorin var kvällens andra för Jung von Matt och kampanjen "MINI Getaway Stockholm 2010", de tog även hem utmärkelsen i kategorin Event.

Förra året vanns kategorin av From Stockholm With Love för kampanjen Samsung Shakedown.

Guldägg 2011 kategori Interaktivt

Byrå: Jung von Matt Bidragsnamn: MINI Getaway Stockholm 2010 Uppdragsgivare: BMW/MINI Art Director: Daniel Wahlgren Copywriter: Magnus Andersson, Erik Wingfors Creative Director: Johan Jäger Mediastrateg: Stefan Zetterberg/Carat Originalare: Jon Palmqvist Planner: Leon Phang Produktionsledare: Ida Modin Projektledare: Jan Casserlöv Visualizer/Produktionsdesigner: Daniel Forero Digitalbyrå: Monterosa, Suddenly Mediebyrå: Carat PR-byrå: Domingo PR Produktionsbolag: Duoblau Reklambyrå: Jung von Matt

Silverägg 2011 kategori Interaktivt

Byrå: Volontaire Bidragsnamn: Verkligheten berättar Uppdragsgivare: TV4 Fakta Creative Director: Volontaire Ljud: Nic Edwards Uppdragsgivare: Jessica Abril Övrigt: Jenny Hiltunen, Eric Thilmer Produktionsbolag: Monterosa Reklambyrå: Volontaire

Byrå: CP+B Bidragsnamn: Up For Grabs Uppdragsgivare: SAS Sverige Uppdragsgivare ansvarig: Christian Kamhaug, Johan Åhlén Art Director: Jonas Wittenmark Copywriter: Tobias Carlson Creative Director: Tobias Carlson, Jonas Wittenmark Designer: Malin Ekman, Anders Svensson, Jonas Hult, Jörgen Bengtsson Produktionsledare: Michaela Winckler Projektledare: Robert Waern, Axel Widen Övrigt: Patrick Chan
Byrå: Berghs School of Communication Bidragsnamn: Don’t tell Ashton Uppdragsgivare: Berghs School of Communication Produktionsledare: Lina Appelgren IC, Kreatör: Maja Folgerö, Olle Isaksson, Jonas Åhlen, Dinny Zerge, Felippe Mont IC, Strateg: Johan Gerdin, Victoria Nyberg PR: Maria Sandberg, Sara Eriksson Kodning: Mikael Holm Uppdragsgivare ansvarig: Åsa Marklund

Diplom 2011 kategorin Interaktivt

Byrå: INGO Bidragsnamn: Skattjakten Uppdragsgivare: Eniro

Byrå: Forsman & Bodenfors Bidragsnamn: Skål Uppdragsgivare: IKEA

Byrå: INGO Bidragsnamn: Osjälvisk status Uppdragsgivare: Svenska FN-förbundet

Byrå: Saatchi & Saatchi Bidragsnamn: Vattenglaset Uppdragsgivare: Toyota Sweden AB

Byrå: Lowe Brindfors Bidragsnamn: Livets lotteri Uppdragsgivare: Rädda barnen

Byrå: DDB Stockholm Bidragsnamn: Test Soldat/Sjöman Uppdragsgivare: Försvarsmakten

Byrå: Kokokaka Bidragsnamn: Wranger Blue Bell Spring Summer 2010 Uppdragsgivare: Wrangler VF

Byrå: DDB Stockholm Bidragsnamn: Lumix 1200 Uppdragsgivare: Panasonic Nordic AB

Byrå: DDB Stockholm Bidragsnamn: Eniro Boxen Uppdragsgivare: Eniro Sverige AB

Juryn

Mathias Apelblad (kategoriordförande) BBDO, Cecilia Bernard, B-Reel, David Wahlgren, From Stockholm With Love, Ellen Sundh, Great Works, Mats Tellving, CP+B, Tove Blomgren, Doberman, Daniel Ilic, North Kingdom, Petra Albrektsson, Åkestam Holst, Mårten Forslund, Lowe Brindfors.

Christian Ström

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.