Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 5 december 2008, 10:12
Camp David-regissören Robert Jitzmark hyllas för sina filmer för Cadbury’s Swedish Fish i USA. – Ett stort tack till Marcus Schenkenberg för att han ställde upp som speaker med sin svengelska, säger Jitzmark.
Robert Jitzmarks Swedish Fish-filmer ”Cat Sandwich”, ”Boy Burger” och ”Survivors”. Reklamrullarna spelades in i Los Angeles i höstas och har nu släppts i amerikansk tv.
Resultatet: Succé.
Filmerna som hyllas på humorsajter och i reklamtidningen Creativity, har hamnat som Top 1 på Ad Critic.
Swedish Fish är godis och reklamkonceptet går ut på att man inte ska äta sina vänner, ”vare sig det är ens bästa vän eller husdjur. Istället kan man välja en annan vän: Swedish Fish”.
– Ett rakt igenom roligt projekt. Inga katter kom till skada under inspelningen vill jag påpeka. Och ett stort tack till Marcus Schenkenberg för att han ställde upp som speaker med sin svengelska”, säger Robert Jitzmark.
Regissör: Robert Jitzmark, Camp David
Kund: Cadbury
Byrå: JWT New York
Creative Director: Jackie Hathiramani
AD: Hunter Fine
Copy: Scott Bell
Produktionsbolag: Hungry Man New York
Exekutiv Producent: Cindy Becker
Producent: Nate Young
DoP: Eric Treml
Magnus Helander