Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Schenkenbergs succé – på svengelska

Publicerad: 5 december 2008, 10:12

Camp David-regissören Robert Jitzmark hyllas för sina filmer för Cadbury’s Swedish Fish i USA. – Ett stort tack till Marcus Schenkenberg för att han ställde upp som speaker med sin svengelska, säger Jitzmark.


Robert Jitzmarks Swedish Fish-filmer ”Cat Sandwich”, ”Boy Burger” och ”Survivors”. Reklamrullarna spelades in i Los Angeles i höstas och har nu släppts i amerikansk tv.

Resultatet: Succé.

Filmerna som hyllas på humorsajter och i reklamtidningen Creativity, har hamnat som Top 1 på Ad Critic.

Swedish Fish är godis och reklamkonceptet går ut på att man inte ska äta sina vänner, ”vare sig det är ens bästa vän eller husdjur. Istället kan man välja en annan vän: Swedish Fish”.

– Ett rakt igenom roligt projekt. Inga katter kom till skada under inspelningen vill jag påpeka. Och ett stort tack till Marcus Schenkenberg för att han ställde upp som speaker med sin svengelska”, säger Robert Jitzmark.

ÄT EN VÄN - SWEDISH FISH

Regissör: Robert Jitzmark, Camp David

Kund: Cadbury

Byrå: JWT New York

Creative Director: Jackie Hathiramani

AD: Hunter Fine

Copy: Scott Bell

Produktionsbolag: Hungry Man New York

Exekutiv Producent: Cindy Becker

Producent: Nate Young

DoP: Eric Treml

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.