Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag15.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Schibsted erbjuder natives på Instagram

Publicerad: 25 April 2018, 11:59

Schibsted börjar erbjuda nativeannonser i Aftonbladet och Sportbladets instastories på Instagram. Först ut att testa formatet är Comviq med kampanjen Surfkollen.


Ämnen i artikeln:

ReklamSchibsted

Sedan i höstas erbjuder Schibsted nativeannonser på utvalda tidningars Facebooksidor. Nu börjar man även erbjuda natives i Aftonbladets och Sportbladets Instastories-kanaler.

– Aftonbladet har sedan länge en stark räckvidd i de sociala kanalerna och givet den enorma tillväxten i trafiken från Stories ser vi detta som ett mycket spännande berättarformat framöver – inte bara på Instagram, utan på alla plattformar, säger Erik Carlsson, sociala medier-chef på Aftonbladet.

Den första kampanjen som kommer visas i kanalerna är Comviqs Surfkollen. Genom kampanjen försöker Comviq hjälpa sina abonnenter hitta ett abonemmang vars surfmängd är anpassat efter deras surfvanor.

– Vi är stolta över att vara först med att lansera en tjänst som förenklar valet i abonnemangsdjungeln. Innovation ligger i vårt DNA så det kändes självklart att tillsammans med Schibsted testa ett nytt annonsformat. Social Story är en utmärkt kanal för att sprida detta budskap till Comviqs målgrupper, som vi vet är väldigt aktiva i sociala medier, säger Jim Carlberg, marknadschef på Comviq.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

ReklamSchibsted

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.