Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Schibsted storsatsar på mobilreklam

Publicerad: 14 mars 2012, 07:56

Johan Åsén

Schibsted Sverige släpper i dag en storsatsning på mobilreklam. Namnet är "Schibsted Ad-gateway" och är en gemensam lösning för alla mobilsajter och appar som koncernen står bakom.


Ämnen i artikeln:

Schibsted

– Vi har länge väntat på att marknaden skall erbjuda lösningar som är enkla att integrera och samtidigt optimera mobilens möjligheter, säger Johan Åsén produktchef online på Aftonbladet som är ansvarig för "Schibsted Ad-Gateway" i ett pressmeddelande.

Nu har de tagit saken i sina egna händer och presenterar sin egna lösnig.

–  I höstas, när vår nästan ofattbart starka trafikutveckling inom mobilt tog ett ytterligare skutt, såg vi oss tvungna att agera på egen hand. Vi tror mycket på kombinationen av räckvidd och målgrupp i mobilen. Där kommer styrningsmöjligheterna att bli centrala, kommenterar han.

Den nya lösningen ska ge annonsörerna helt nya möjligheter att ta fram mobilspecifika lösningar och göra riktad annonsering mot precis den målgrupp man vill nå.

– Till exempel: En annonsör kan nå samtliga användare som besöker någon av Schibsteds mobilsajter eller applikationer från Gotland under vecka 28. Om solen dessutom skiner kanske de önskar att erbjuda alla en mobil rabattkupong samtidigt som de visar vägen till närmsta butik.

Utöver styrningarna lanseras också ett 10-tal nya annonsformat som är gemensamma för alla bolag inom Schibsted Sverige.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Schibsted

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.