Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Schibsteds nya paroll: "The Future is Now"

Publicerad: 4 september 2014, 13:16

Lena K Samuelsson.

Foto: Andreas Elgstrand.

Mediehuset Schibsted har tagit fram en ny varumärkesplattform ihop med BerntzonBylund. Budskapet är "The Future is Now".


– Den nya kommunikationen lyfter fram Schibsted som den internationella, dynamiska och framgångsrika koncern den är. Med "The Future is Now" vill vi både inspirera och utmana tanken. Det händer mycket, det händer snabbt och vi är där, säger Lena K Samuelsson, EVP och kommunikationsdirektör i Schibsted Media Group i en kommentar.

Schibsted har med hjälp BerntzonBylund tagit fram en ny slogan: "The Future is Now".

Begreppet ska förmedla ett budskap om ett företag i ständig utveckling som bidrar till det digitala samhället.

– Ny teknik och dataanalys ger helt nya möjligheter att utveckla produkter och upplevelser för konsumenter och annonsörer. En ny generation ser på världen med andra ögon, säger Lena K Samuelsson i en kommentar.

Schibsted vill även lyfta fram medarbetarna på ett mer tydligt sätt och Berntzon Bylund menar att Schibsted är ett "peoples company".

Schibsted har idag verksamhet i 29 länder och 200 miljoner läsare.

Lena K Samuelsson meddelar också att Schibsted ska lansera ett antal koncept som förstärker mediehusets position såväl internt som externt.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.