Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Schiffer mer än ansiktet utåt för Schwarzkopf

Publicerad: 18 mars 2014, 10:25

Henkels hårvårdsmärke Schwarzkopf introducerar Claudia Schiffer som ansiktet utåt för två nya varumärken – Essence ULTÎME och Blonde ULTÎME. Men supermodellen har också styrt hela utvecklingen av produkterna.


Samarbetet mellan Claudia Schiffer och Schwarzkopf är en  vidareutveckling av klassiska ambassadörskap och enligt bolaget det  första i sitt slag i branschen.

Claudia Schiffer har varit djupt  engagerad i allt arbete – alltifrån innehållet i produkterna, nyanser på  hårfärg och doften till utseendet på förpackningarna.

– Jag är  mycket tacksam för att ha kunnat bidra med all min erfarenhet och  kunskap till utvecklingen av Essence ULTÎME och Blonde ULTÎME. Detta var  en unik erfarenhet för mig och jag hoppas att alla kommer att gilla  produkterna lika mycket som jag gör, säger Claudia Schiffer.

Den  tyska supermodellen Claudia Schiffer inledde karriären i början på  1990-talet och har synts på över 1 000 tidningsomslag i världen.

–  Det här är det största som händer inom skönhetsbranschen i år. Att få ta  del av Claudia Schiffers 25 år i modellbranschen och Schwarzkopfs långa  erfarenhet inom skönhetsbranschen har resulterat i en lansering som  aldrig tidigare funnits på marknaden, säger Tarik Belqaid, Nordisk  pr-chef på Henkel Beauty Care i en kommentar.

Essence ULTÎME består av 14 produkter med alltifrån schampo och balsam till inpackningar.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.