Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Schlageryran flyttar in på gymmet – Reebok goes disco

Publicerad: 10 Maj 2016, 12:11

Reebok vill se mer glitter på gymmet.

Foto: Kampanjbild

Reebok vill inför Eurovision göra varje träningspass glammigare – med hjälp av glitterkalk. Den nya kampanjen är framtagen av reklambyrån Animal.


Ämnen i artikeln:

Eurovision Song ContestAnimalReebokEurovisionFriends ArenaReklam

På lördag sprider sig ett schlagermoln över Europa när musiktävlingen Eurovision Song Contest går av stapeln. I år avgörs tävlingen i Globen och många varumärken tar då chansen att marknadsföra sig lite extra.

Reebok är ett av dem. Nu ska träningsmänniskor inte längre tvingas välja mellan ett hårt träningspass och glitter och glamour. Reebok lanserar nämligen Disco Chalk – en sammansättning av ren kalk blandat med ett stänk av glitter som ska få dig att glänsa på gymmet.

Bakom kampanjen står Animal, som bland annat ligger bakom TrumpDonald.org.

– Att koppla samman två till synes främmande världar genom en unik produkt är både spännande och kommunikativt starkt. Vi ser det här som ett bra exempel på hur man med kreativt innehåll kan bli en del av en större dialog på ett både trovärdigt och kul sätt, säger Julia Eriksson, copywriter på Animal, i en kommentar.

LÄS MER: Blåsningen som blev en succé: 65 miljoner har hånat Trump

Kalket kommer i en limiterad upplaga och skickas till Crossfit-boxar och Reebok-atleter i hela Europa. Under hashtagen #FitterWithGlitter kan man följa nyheter kring Disco Chalk.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.