Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Schlingmann hyllar TCO:s reklamfilm

Publicerad: 22 Januari 2014, 12:43

Per Schlingmann.

Foto: Andreas Elgstrand.

Den fackliga centralorganisationen TCO har blivit en snackis i sociala medier för sin reklamfilm där man lyfter fram den svenska modellen ur ett amerikanskt perspektiv. Moderaternas förre partisekreterare Per Schlingmann tillhör en av dem som hyllar kampanjen.


Ämnen i artikeln:

ANR BBDOTCONiklas Nordström

I ANR BBDO-kampanjen ”Like a swede (a way of living) får tittaren följa  en amerikan som har valt att leva som en svensk med alltifrån  pappaledighet till sex veckors semester.

Filmen lades upp på Youtube i söndags har redan setts av 85 000 personer, enligt DI.se

Kampanjen  har även fått lovord i sociala medier. En av Twitter-kommentarerna  kommer från Moderaternas förre partisekreterare Per Schlingmann.

”Riktigt bra! Avslappnad och skön ton som beskriver delar av Sveriges DNA. Bra TCO.”

Socialdemokraten Niklas Nordström, som idag är vice kommunalråd i Luleå skriver, också det på Twitter:
”Great spin of the Swedish model.”

Karl-Johan Byttner


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.