Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Schlingmann utvecklar Stenströms varumärke

Publicerad: 3 mars 2014, 11:54

Skjortbolaget Stenströms har inlett ett samarbete med Per Schlingmann AB för att utveckla bolagets varumärke.


Ämnen i artikeln:

Per SchlingmannModeraterna

Det klassiska skjortbolaget Stenströms firar 115 år i år.

I samband med  detta drar bolaget igång en process för att utveckla sitt varumärke –  Moderaternas förre chefsstrateg, Per Schlingmann, har fått uppdraget.

–  Vårt jubileum är ett bra tillfälle att kraftsamla såväl affärs- som  varumärkesmässigt. Utvecklingen för oss är mycket positiv och då skapas  förutsättningar att ta nya steg, säger Stenströms vd Anders Bengtsson i  en kommentar.

Stenströms räknar med att komma med flera nyheter under våren som är kopplade till företaget och varumärket.

– Med  sin historia och starka kundbas har de goda möjligheter att ta nya  steg. Då jag är uppvuxen i Borås med dess starka rötter i textil och  design är detta så klart ett extra roligt uppdrag för mig, säger Per  Schlingmann i en kommentar.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Per SchlingmannModeraterna

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.