Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Scholz & Friends får Skistar

Publicerad: 6 december 2007, 14:45

Scholz & Friends får uppdraget att stärka Skistar som varumärke. Liftjättens problem är att destinationerna är mer kända än företaget. – Destinationerna ska vara jättestarka, och vi ska behålla fokus på dem, men det ska rimma med Skistar, säger företagets marknadschef Mathias Lindström.


Foto: Henrik Trygg

Skistar är Sveriges och Nordens dominerande företag inom skidliftar. Företagets största problem just nu är att varumärket är anonymt i jämförelse med destinationerna man erbjuder åt kunderna.

Ny marknadschef sedan två månader är Mathias Lindström, som tidigare var nordisk marknadschef på Fritidsresor. Han jobbade där med Scholz & Friends som nu får förtroendet att arbeta med Skistars identitet.

Även fortsättningsvis kommer en stor del av marknadsföringen skötas av inhouse-byrån i Sälen, som sysselsätter 15 personer.

Men Scholz & Friends ska jobba med en ny grafisk plattform och se över varumärket. Sedan kommer de också att hjälpa till med kampanjarbete.

Du verkar bekymrad över att Skistar är anonymt jämfört med destinationerna – ska det inte vara så?

– Destinationerna ska vara jättestarka. Men distributionskanalen Skistar.com är väldigt viktig och när folk använder den är det bra om de känner till Skistar. Vi ska behålla fokus på destinationerna men vi ska få dem att rimma ihop med Skistar, säger Mathias Lindström.

Bortsett från Skistar-portalen och reseföretagens annonsering är Hammarbybacken i Stockholm en viktig marknadsföringskanal. Skistar driver backen som aldrig har varit någon kassako – men den ger bra reklam och här ska man också satsa på events framöver, även där kan Scholz & Friends få en roll att spela.

Arbetsgrupp Scholz & Friends

Arvid Svanvik, cd, Michaela Strand, copy, Richard Mellberg, ad, Malin Westerlund, produktionsledare, Christer Garell, projektledare

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.