Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Scholz & Friends gör Metros globala kampanjer

Publicerad: 9 oktober 2013, 07:51

Metro International har valt Scholz & Friends till sin globala reklambyrå som har fått uppdraget att kreera löpande kampanjer till Metros 23 marknader.


Ämnen i artikeln:

Scholz & FriendsMetro International

– Det är naturligtvis jättekul att Metro International väljer att arbeta med oss globalt på alla deras marknader, säger Alexander Gauffin på Scholz & Friends. Metro International är en prestigekund och varje dag läser 18 miljoner människor Metro globalt.

Scholz & Friends låg bakom Metro Photo Challenge som gjorde succé internationellt. Kampanjen lanserades tidigt i september i år och har hittills genererat över 600,000 besök från 191 länder.

– Scholz & Friends har visat en stor förståelse för våra kommande utmaningar och utmanat oss med vågade lösningar med hög kreativitet, precis det som vi kräver från våra samarbetspartners, säger Jeremy Byrant, vp marknadsföring på Metro International.

Krister Berntsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.