Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Scholz & Friends och One Sthlm fick ansvaret

Publicerad: 3 januari 2012, 14:16

Scholz & Friends och One Sthlm kammade hem försäkringsbolaget Salus ansvar efter pitch där de slog ut Essen, Isobar och Röjning. Uppdraget är initialt värt mellan en halv och en miljon kronor i byråarvode.


Ämnen i artikeln:

Scholz & Friends

Försäkringsbolaget Salus ansvar med en marknadsandel på 2 procent vill öka kännedomen och särskilja sig i kommunikationen. Till sin hjälp har de därför valt Scholz & Friends och One Sthlm.

– För oss handlar det om att sätta en kommunikationsplattform och Scholz & Friends stack ut i pitchen som vassast strateger. De har dessutom gjort bra saker tidigare. One Sthlm kompletterar med direktmarknadsföringsbiten, vilket vi främst jobbar med, säger Jonas Hellroth, marknadschef.

Salus ansvar har tidigare samarbetat med Ageis-byråerna Isobar och Carat, men vill nu utveckla sitt kommunikationsarbete med andra samarbetspartner, berättar Jonas Hellroth.

– Vi har tidigare haft lösa samarbeten med Aegis, men inte heller med det här samarbetet är tanken att vi ska ha ett löpande samarbete, utan byråerna ska mer verka som ett bollplank.

Hur mycket är kontot värt?

– Initialt rör det sig mellan en halv och en miljon kronor i rent byråarvode.

Amina Djemili

Ämnen i artikeln:

Scholz & Friends

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.