Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Scholz & Friends spottar ut kampanjer för Silja Line

Publicerad: 20 augusti 2008, 11:50

I mars fick Scholz & Friends uppdraget att marknadsföra Tallink och Silja Line. Första stora kampanjen, med fokus på det personliga välmåendet, kom i slutet av maj. Nu kommer nästa stora satsning.


Denna gång är det rederiets nya fartyg Galaxy som ska säljas in. Målet är att skapa ett alternativ till nöjesutbudet på land.

– På Galaxy finns inga dörrvakter. Här kan man kryssa mellan olika barer, gå på lyxkrogar, shoppa, dansa hela natten. Man kan se krogshower med som till exempel Charlotte Perrelli, Brolle och Papa Dee. Eller gå på föreläsning med Karl-Jan Granqvist, säger Irene Kiisk, creative director på Tallink Silja Line, i en kommentar.

Kampanjens devis är ”Som från en annan planet”. Formuleringen kommer från namnet på fartyget, Galaxy.
– I filmerna använder vi oss även av riktiga Hollywood-aliens för att få ett eget uttryck, säger Helena Holmberg , projektledare på Scholz & Friends.

Kampanjen kommer att gå i cirka tre veckor i tv, print, på bio och på nätet.

Tallink Silja Line

Uppdragsgivare: Tapani Kauhanen marknadsansvarig, Irene Kiisk creative director och Ats Joorits vice vd

Reklambyrå: Scholz & Friends Stockholm
Arbetsgrupp: Arvid Svanvik ad, Edwin von Werder copy, Stefan Nuth grafisk form,  Helena Holmberg  projektledare, Gabriella Wollo produktionsledare, Hanne Mehren och Marcus Lundquist ad ass, Helena Modeer original

Produktionsbolag: Camp David
Regissör: Robert Jitzmark
Producent: Peter Kydd
Musik: Mathias Wollo
Animationer: Against all odds

Mediabyrå: Maxus

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.