Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Schulman-succé för P&G

Publicerad: 29 november 2012, 15:14

Henrik Lundqvist exponerar gärna sitt schampo.

Det började som ett viralt klipp och blev sedan traditionell reklamfilm. Alex Schulmans intervju med hockeyproffset Henrik Lundqvist vinner i 100-wattare i konsument-kategorin.


Ämnen i artikeln:

Procter & Gamble100-wattaren

"Vad är störst: OS-guld, VM-guld eller Stanley cup-guld?"  
"Head and shoulders tycker jag".

Alex Schulmans intervju med New York Rangersmålvakten Henrik Lundqvist blev en viral succé, och sedermera en nedkortad TVC-version.

Ikväll är Schulman konferencier på 100-wattaren och kan glädjas över att kampanjen vinner den finaste valören i konsument-kategorin. Byråerna som ligger bakom är Hart Hat och Jung.

Juryns motivering:
"Just när vi närde förhoppningen att vi sett den absolut sista kändisreklamen från ytterligare en multisaktör inträffar det omöjliga. Från skyn nedstiger Alex Schulman, Henke Lundqvist och Procter & Gamble. Tillsammans skapar de nytt liv i en förtalad reklamgenre, får oss att fylla badrumshyllan med nyss nämnda schampo samtidigt som de målar om jätten Procter & Gamble i gillande färger. Det är i sanning ett styvt och glädjande kommunikationshantverk som givit effektivitet på många fronter. Ett stort grattis!"  

De vinner också:
75 WATT
E.ON, Goodbye Standby, Forsman & Bodenfors  

50 WATT
NetOnNet, NetOnNet Lageröl, Garbergs
Nordiska Kompaniet, NK – Blivande Klassiker, Garbergs
Procter & Gamble Nordic, Ariel Fashion Shoot, Saatchi & Saatchi Stockholm
SEB, Planera framtiden, MRM Stockholm & McCann Stockholm
Coop, Miljarden, Forsman & Bodenfors

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.