Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Schulmans påhopp fortsätter

Publicerad: 27 mars 2009, 08:59

Reklambyrån Ester fick i uppdrag av bokförlaget Forum att marknadsföra Alex Schulmans nya bok. Kampanjen består av dr med elaka kommentarer som skickas till personer Schulman tidigare legat i fejd med.


Ämnen i artikeln:

Alex Schulman

Kuvertet i dr-kampanjen

Debutromanen ”Skynda att älska” av Alex Schulman släpps av Bokförlaget Forum i mitten av april. Esters jobb blev att komma på en idé att marknadsföra boken på. Resultatet – bitska kommentarer i dr som skickats till 150 utvalda bloggare, journalister och andra personer som Alex Schulman tidigare haft hätska diskussioner med.

Roger Kempe, projektledare på Ester, berättar om idén.
– Genom utskurna hål i ett anonymt kuvert får mottagarna ta del av ett lite bitskt budskap. ”Era jävla idioter. Ni är för fan inte riktigt kloka”. Ett budskap som känns typiskt Alex Schulman.  När man öppnar kuvertet finner man en utriven sida från den nya boken, och när man läser mellan raderna framträder en annan bild av författaren.

Boken handlar om Alex pappa, tv-producenten Allan Schulman.

Bokförlaget Forum

Arbetsgrupp på Ester:
Projektledare: Roger Kempe
CD: Lotta Mellgren
AD: Emil Jonsson
Copy: Emma Zetterholm, Daniel Vaccino
Grafisk formgivare: Dennis Hankvist
Produktionsledare: Emil Couch

Ansvarig på bokförlaget Forum:
Sara Lindegren, marknadschef

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

Alex Schulman

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.