Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Schwarzkopf vill lyfta våra värsta hårsynder

Publicerad: 26 Maj 2017, 08:59

Foto: Kampanjbild

I en ny kampanj framtagen av Social Industries vill Schwarzkopf vill få dig att dela med dig av dina värsta hårsynder.


Ämnen i artikeln:

Sociala medierEmma BlomSocial IndustriesSociala medier-kampanjReklam

Bakpulver, citronsyra och kaffe. Många är redo att ta till närmast häxkonst-liknande knep för att få rätt färg på håret. I en ny kampanj, framtagen av Social Industries, vill Schwarzkopf få sina följare att dela med sig av sina värsta hårsynder.

– Social Industries vann uppdraget tack vare deras moderna sätt att se på sociala medier. Vi vill göra något nytt och kampanjidén som de presenterade passar perfekt ihop med Henkels nya hårvårds- och hårfärgningsserier med den innovativa teknologin Omegaplex för att skydda och ta hand om hår”, säger Tarik Belqaid, Nordic Digital & PR Manager på Henkel som äger varumärket Schwarzkopf.

Kampanjen kommer att gå i sociala medier med Facebook och Instagram som huvudkanaler. Man kommer även jobba med influencers som delar med sig av sina hårsynder och uppmana deras följare att göra detsamma.

– Vi är glada över att Henkel valt att jobba med oss. Idén till kampanjen bottnar i att det finns många åsikter och fördomar om vad som är skadligt för ens hår. Vi vill lätta lite på målgruppens samvete och få folk att lyfta vanliga och lite mer ovanliga saker vi gör med vårt hår som anses vara skadliga, och som Schwarzkopf nu slår hål på med sina nya produktserier, säger Emma Blom, vd på Social Industries.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.