Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Schyffert och Yohio försöker handla med likes

Publicerad: 19 April 2013, 11:48

Stillbild ur en av filmerna.

Unicef går nu ut med sin kampanj där huvudtemat är att pengar är mer värda än likes. I tre nya filmer testar Henrik Schyffert och Yohio att använda just likes istället för pengar. Bakom filmerna står Deportivo.


Ämnen i artikeln:

DeportivoUnicef

Uncief släppte igår en undersökning som föga förvånande visar att majoriteten av svenskarna inte bryr sig om innehållet på de Facebooksidor de gillar. Undersökningen ligger i linje med organisationens övergripande kampanjtema som Forsman & Bodenfors ligger bakom, vilket går ut på att pengar är mer värda än likes.

Som en del i kampanjen medverkar Henrik Schyffert och Yohio i tre filmer, där de försöker handla med likes istället för pengar. Bakom idé och koncept står Deportivo.  
– Vi uppskattar alla som gillar oss på Facebook och de är viktiga för oss. Men för att vi ska kunna köpa vaccin till behövande barn måste vi ha pengar. Man kan inte jämföra ekonomiskt stöd med en like eller retweet – det går inte att köpa vaccin för likes, säger Petra Hallebrant, kommunikationschef på Unicef i en kommentar.  

Arbetsgrupp
Beställare Unicef - Cia Hedenström, producent
Byrå Deportivo
Idé och koncept Mattias Ronge
Digital strateg Stefan Ronge  
Projektledare Mats Mehlberg
PR Sofie Segerborg
Produktionsbolag  Mulufilm
Regissör Tobias Annerhult
Manus David Sundin
Produktionsledare Linn Staberg

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

DeportivoUnicef

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.