Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Scouterna attackerar jeanskampanj

Publicerad: 25 Maj 2011, 13:43

I Dr Denims senaste reklamkampanj finns bilder på scouter i typiska scoutmiljöer. Något som fått de svenska Scouterna att reagera – och ge svar på tal med en liknande kampanj. Anledningen: de tycker scouterna i Dr Denim-kampanjen ser alldeles för ledsna och ensamma ut.


Ämnen i artikeln:

ScouternaDragster Kommunikation

Skärmdump från Scout.se

På sin hemsida skriver scouterna:
”I en pågående modekampanj har scouter fått en huvudroll. Men personerna på bilderna, iklädda scouthalsduk och gammaldags scoutmössa, ser lite ledsna och ensamma ut.  I Scouterna är man som bekant aldrig ensam och vi har väldigt roligt tillsammans. Vi uppmärksammar nu därför detta med våra egna bilder av hur vi tycker att verkligheten ser ut.”

Alexander Graah på Dr Denim kommenterar Scouternas reaktion:
– Vårt budskap har kanske missuppfattats en aning i vissa kretsar. Det finns ju många nivåer i våra bilder, inklusive en del humor och en stor portion kärlek till nörden som brinner för sin passion på samma sätt som vi brinner för våra jeanskollektioner.

Bakom Dr Denim-kampanjen står Dragster Kommunikation.

Christian Ström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.