Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

SCP vinner – men ändå inte

Publicerad: 1 juli 2013, 14:08

SCP vinner en förkrossande seger åt sin kund Skärhamns Frys med 82 procent av rösterna i Folkets Röst. Det räcker dock inte eftersom DI och Ruth tar hem 4 av 5 juryröster.


Ämnen i artikeln:

ReklamcupenRuthSCP

Inför dagens omgång av DN:s Reklamcupen har Ruth tänkt att med DI i  mobilen så kan läsarna fortsätta plöja nyheter om näringsliv och aktier  hela sommaren.

SCP vill samtidigt passa på att påminna om vilket  gediget hantverk som krävs för att göra lutfisk.

DI går segrande ur  striden med 4 av 5 juryröster.

Motiveringen från Kings copywriter Linda  Elers lyder exempelvis :
”En tydlig och somrig annons som är fin i sin enkelhet.”

DN:s  annonsdirektör Dan Morén tycker att DI har använt sig av sommarens  höjdpunkter för att få läsaren att stanna till ”En ny vinkel mot en  annars korrekt och lite hård vardagsrapportering i affärslivet.”

Granath  Havas cd/planner, Fredrik Espmark, ger följande motivering:”Här får DI  en självklar plats i min svenska sommar och och för första gången blir jag sugen på att smaka på ett diagram. Det räcker långt.”

SCP nådde visserligen inte ända fram för Skärhamns Frys, men vann alltså ändå Folkets Röst med hela 82 procent av rösterna.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

ReklamcupenRuthSCP

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.