Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag09.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

SD:s blixtkampanj efter Reinfeldts sommartal

Publicerad: 22 Augusti 2014, 12:20

Jimmie Åkesson

Foto: Pressbild: Sverigedemokraterna

I en stor annonskampanj kräver Jimmie Åkesson besked från övriga partiledare hur invandringen ska finansieras. Kampanjsatsningen är en ändring av SD:s valstrategin och kostar en miljon kronor.


Ämnen i artikeln:

Jimmie ÅkessonVal 2014Fredrik Reinfeldt

Efter Fredrik Reinfeldt sommartal där statsministern berättade om kostnaderna för invandringen förra helgen ändrar Sverigedemokraterna strategin för valkampanjen.

I en stor annonskampanj i Sydsvenskan, GP och DN samt i ytterligare 50 dagstidningar kräver Jimmie Åkesson besked om hur de andra partierna avser att finansiera invandringen till Sverige.

Annonsen riktar sig främst till Fredrik Reinfeldt och Stefan Löfven och SD räknar med att nå fyra miljoner läsare med kampanjen som startar i dag.  Enligt Dagens Opinion kostar satsningen en miljon kronor.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.