Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 1 November 2017, 14:49
Foto: Faksimil
När Uber för första gången lanserar en värderingsdriven kampanj vänder de sig till svenska Forsman & Bodenfors.
När Uber för första gången har satsat på en värderingsdriven kampanj har man vänt sig till svenska Forsman & Bodenfors för det rörliga uttaget. Kampanjen kretsar kring att vi i städer åker ohälsosamt mycket bil och att Uber genom sin samåkningsfunktion kan bidra med att minska bilanvändandet. Kampanjen är riktad till Asian Pacific-marknaden.
I filmen har bilarna i de asiatiska storstäderna ersatts av lådor och den tonsätts med Djungelboken-låten "The Bare Necessities" av Terry Gilkyson, kanske mer känd för den svenska publiken som "Var nöjd med allt som livet ger".
– Vi använde oss av lådor för att dramatisera trafiksituationen och lyfta många av de roliga, absurda och ibland jobbiga situationer man dagligdags hamnar i när man kör bil. Vi hintar också om behovet av en lösning på situationen där samåkning kan spela en viktig roll, berättar Esh Ponnadurai, marknadschef på Uber i Asian Pacific-området.
Arbetsgrupp Forsman & Bodenfors:
Creative Agency - Forsman & Bodenfors
Account Director - Alison Arnold
Account Manager - Helen Johansson
Account Supervisor: Sanna Fagring
Art Director - John Bergdahl
Copywriter - Jacob Nelson, Rikke Jacobsen
PR-strategist - Bjarne Darwall
Designer - Emelie Lindquist, Johan Fredriksson
Planner - Tobias Nordström, Leo Bovaller
Agency Producer, film - Alexander Blidner
Music Supervisor - Jenny Ring
Director - Adam Berg
Executive Producer - Johan Lindström