Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Se ut som Che Guevara

Publicerad: 2 mars 2009, 10:30

Miami Guerilla Agency fick i uppdrag att göra reklam för filmen Che som har premiär i Sverige den 13 mars. Event på stan och möjlighet att testa hur man själv ser ut som Che på webben ska väcka intresse för filmen.


Ämnen i artikeln:

Miami Guerilla Agency

Skärmdump från sajten

Filmen, som går upp den 13 mars, är den första av två fristående berättelser om Ernesto “Che” Guevaras liv. Inför premiären av den första filmen fick gerillabyrån Miami i uppdrag av distributören Scanbox att väcka intresse för filmen. Budgeten låg på 50 000 kronor.

– Idag kör vi aktiviteter på stan i Stockholm, Göteborg och Malmö. Exakt vad kan jag inte säga. Vi arbetar lite i gråzonen till vad som är accepterat och då vill vi inte berätta om det i förväg. Men målet är att väcka intresse och locka folk att gå in på hemsidan, säger Gustaf Rydelius, kreatör på Miami.

På sajten, som tagits fram av Miami, kan man se trailer för filmen, boka biljetter samt ladda upp en egen bild av sig själv och sedan skapa ett porträtt av sig själv där man ser ut som Che Guevara.
– Tanken är att skapa lite underhållning. Kampanjen på stan ska dra besökare till kampanjsidan, sedan ska den göra folk nyfikna att se filmen.

Kampanjen på stan går samtidigt i alla tre städer.
– Vi jobbar även där med Ches klassiska siluett. Det är den som folk förknippar med honom.

Även Bright Media har varit delaktiga i kampanjen.

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

Miami Guerilla Agency

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.