Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag08.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Seat vill skapa naturlig koppling mellan bilar och musik med hjälp av Spotify

Publicerad: 4 Mars 2020, 10:26

Samarbetet innebär exponering i Spotifys plattform för Seat under 2020, förutom Discover weekly syns även Seat med andra ljud-och videoannonser.

Foto: Pressbild

Seat blir först ut i Norden att sponsra Spotifys spellista ”Discover weekly”. Med satsningen vill varumärket skapa en naturlig koppling mellan bilar och musik.


Ämnen i artikeln:

SpotifyReklam

Spotify har under den senaste tiden lanserat nya möjligheter för varumärken att synas på plattformen. I början av året lanserade bolaget Streaming ad insertion, SAI, som ger information om lyssnare till annonsörer och poddskapare.

Nu blir bilvarumärket Seat första annonsör i Norden att sponsra spellistan ”Discover weekly”, som utformas efter varje individs personliga musikintresse. 

Seat har en uttalad musikstrategi och har under åren aktiverat sig inom området bland annat genom att vara partner till musikfestivaler som Primavera Sound i Barcelona och Lollapaloza i Tyskland. I ett pressmeddelande lyfter Seat fram att kopplingen mellan mobilitet och musik är ”både stark och naturlig”.

– Musik är en viktig del i Seats DNA och Spotify är en naturlig samarbetspartner för oss. Dels går det helt i linje med vår uttalade musikstrategi och så delar vi många värden som innovation, tillväxt och ett ungdomligt mindset, säger Helena Tufvesson, marknadschef för Seat Sverige, i ett pressmeddelande. 

Samarbetet innebär stor och kontinuerlig exponering i Spotifys plattform för Seat under 2020, förutom Discover weekly syns även Seat med andra ljud-och videoannonser. 

– Vi ser väldigt positivt att Seat satsar stort på att bygga relation genom att sponsra en av våra mest populära spellistor. Att som varumärke kunna verka i en unik och helt personlig kontext är oerhört värdefullt och vi ser fram emot att se vad för mer spännande saker vi kan göra tillsammans under året, säger Patrik Kleiner, client service manager på Spotify, i pressmeddelandet. 

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Ämnen i artikeln:

SpotifyReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.