Reklam
Seat vill skapa naturlig koppling mellan bilar och musik med hjälp av Spotify
Publicerad: 4 mars 2020, 10:26
Samarbetet innebär exponering i Spotifys plattform för Seat under 2020, förutom Discover weekly syns även Seat med andra ljud-och videoannonser. Foto: Pressbild
Seat blir först ut i Norden att sponsra Spotifys spellista ”Discover weekly”. Med satsningen vill varumärket skapa en naturlig koppling mellan bilar och musik.
Spotify har under den senaste tiden lanserat nya möjligheter för varumärken att synas på plattformen. I början av året lanserade bolaget Streaming ad insertion, SAI, som ger information om lyssnare till annonsörer och poddskapare.
Nu blir bilvarumärket Seat första annonsör i Norden att sponsra spellistan ”Discover weekly”, som utformas efter varje individs personliga musikintresse.
Seat har en uttalad musikstrategi och har under åren aktiverat sig inom området bland annat genom att vara partner till musikfestivaler som Primavera Sound i Barcelona och Lollapaloza i Tyskland. I ett pressmeddelande lyfter Seat fram att kopplingen mellan mobilitet och musik är ”både stark och naturlig”.
– Musik är en viktig del i Seats DNA och Spotify är en naturlig samarbetspartner för oss. Dels går det helt i linje med vår uttalade musikstrategi och så delar vi många värden som innovation, tillväxt och ett ungdomligt mindset, säger Helena Tufvesson, marknadschef för Seat Sverige, i ett pressmeddelande.
Samarbetet innebär stor och kontinuerlig exponering i Spotifys plattform för Seat under 2020, förutom Discover weekly syns även Seat med andra ljud-och videoannonser.
– Vi ser väldigt positivt att Seat satsar stort på att bygga relation genom att sponsra en av våra mest populära spellistor. Att som varumärke kunna verka i en unik och helt personlig kontext är oerhört värdefullt och vi ser fram emot att se vad för mer spännande saker vi kan göra tillsammans under året, säger Patrik Kleiner, client service manager på Spotify, i pressmeddelandet.