Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

SEB dumpar dokusåpan

Publicerad: 30 juni 2010, 09:46

2006 valde SEB Storåkers McCann som ny huvudbyrå. Två år senare släpptes den idag välkända dokusåpan med de två karakteristiska skånska männen. Nu slängs dokusåpan ut, istället väljer banken att satsa på värme, med payoffen ”ta hand om din idé” i sin nya reklamkampanj.


Ämnen i artikeln:

SEBStoråkers McCann

– Tanken är att karaktärerna ska fortsätta att komma igen i alla filmer, sa Britta Lundqvist, reklamansvarig på SEB när banken släppte sin dokusåpa 2008. Men nu får dokusåpan dock ge vika. I den nya kampanjen, filmen syns en person som kommer på en jättebra idé men som inte riktigt kommer till skott och genomför den. SEB vill visa att de kan hjälpa till att starta eget genom denna humoristiska idé.

Sammantaget har Storåkers producerat tre filmer på olika teman, nummer två kommer om ett par veckor och den tredje efter sommaren.

Filmerna kommer att gå i TV, Bio och web-TV.

Camp David har gjort filmen, Sebastian Reed regisserat och Therese Engberg producerat.

Ansvariga hos SEB:
Reklamchef: Britta Lundqvist
Projektledare: Lena Blohmé, Carin Persdotter, Lotta Hammarberg
Daniel Berglind

Arbetsgrupp på Storåkers McCann:
AD: Patrik Reuterskiöld
Copywriter: Martin Johansen
Produktionsledare: Ulrika Wistrand
Original: Sara Bellafesta
Byråproducent: Mark Baughen
Projektledare: Lina Wätte

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

SEBStoråkers McCann

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.