Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

SEB upplöser marknadsavdelningen

Publicerad: 23 November 2011, 08:59

Annika FGalkengren, vd för SEB, upplöser marknadsavdelningen.

Foto: Pressbild.

SEB:s koncernmarknadsdirektör Helene Jansbos jobb försvinner när banken lägger ned sin marknadsavdelning. Istället ska marknadsföringen ligga närmare affären i de olika kundsegmenten.


Ämnen i artikeln:

SEBStoråkers

– Vi lägger all marknadskommunikation närmare affären i våra stora kundsegment, vilket innebär att vi inte kommer att ha en marknadsavdelning i traditionell mening och inte heller en marknadschef på central nivå, säger Viveka Hirdman-Ryrberg, informationsdirektör på SEB till Dagensmedia.se.

Det här innebär att Helene Jansbos nuvarande tjänst försvinner.

– Jag jobbar med att genomföra förändringarna, men vad min roll blir efter det är inte klar ännu, säger Helene Jansbo till Dagensmedia.se.

SEB:s plan är att dela upp kommunikationen och marknadsföringen på stora segmenten privatkunder, medelstora företag och stora företag.

SEB:s reklambyrå är Storåkers.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

SEBStoråkers

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.