Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 23 november 2011, 08:59
Annika FGalkengren, vd för SEB, upplöser marknadsavdelningen.
Foto: Pressbild.
SEB:s koncernmarknadsdirektör Helene Jansbos jobb försvinner när banken lägger ned sin marknadsavdelning. Istället ska marknadsföringen ligga närmare affären i de olika kundsegmenten.
– Vi lägger all marknadskommunikation närmare affären i våra stora kundsegment, vilket innebär att vi inte kommer att ha en marknadsavdelning i traditionell mening och inte heller en marknadschef på central nivå, säger Viveka Hirdman-Ryrberg, informationsdirektör på SEB till Dagensmedia.se.
Det här innebär att Helene Jansbos nuvarande tjänst försvinner.
– Jag jobbar med att genomföra förändringarna, men vad min roll blir efter det är inte klar ännu, säger Helene Jansbo till Dagensmedia.se.
SEB:s plan är att dela upp kommunikationen och marknadsföringen på stora segmenten privatkunder, medelstora företag och stora företag.
SEB:s reklambyrå är Storåkers.
Fredrik Thambert