Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Sebastian Larsson – Pepsis nya affischnamn

Publicerad: 22 Februari 2012, 21:52

Sebastian Larsson tar plats bland Pepsis storstjärnor.

Foto: Pepsi.

Sebastian Larsson, det är svensken efterträder Fredrik Ljungberg hos Pepsi. I läskjättens kommande kampanj spelar den EM-aktuelle svensken en huvudroll, tillsammans med Jack Wilshere, Sergio "Kun" Agüero och DJ:n Calvin Harris Nu ska Pepsi ge Coca-Cola en rejäl match.


Ämnen i artikeln:

Fredrik LjungbergPepsi

2008 knöt Pepsi till sig Fredrik Ljungberg med dunder och brak.

Kontraktet med honom löpte dock ut för två år sedan, och den som ersätter honom i Sverige blir Sebastian Larsson.

– Sebastian har många kvaliteter som gör att han är väl lämpad för att bli en av våra frontfigurer. Han är både ung och lovande och vi är stolta och glada över att ha knutit honom till oss, säger Sofia Gullholm, nordisk marknadschef på Pepsi, till Resume.se.

I april kommer svensken att synas rejält, tillsammans med storheter som Jack Wilshere, Sergio "Kun" Agüero, DJ:n Calvin Harris, Leo Messi, Didier Drogba, Frank Lampard och Fernando Torres när läsktillverkaren drar igång en ny stor kampanj – "Football Remixed".

Det blir en musikdriven kampanj som kombinerar både fotboll och musik.

DJ:n och hitskaparen, Calvin Harris, har samarbetat Pepsi för att ta fram en låt som kommer att vara det officiella soundtracket för såväl kampanjen som den

globala TV-reklamen som kommer att börja visas i april

Det blir en global kampanj som lanseras i över 100 länder.

Hur anpassar ni den till Sverige och Norden?
– För Norden och Sverige speciellt är digitalt viktig kanal, kanske ännu viktigare än det är i andra delar av världen, så digitalt är det som vi lägger extra vikt vid.

Vilka byråer är involverade?
– Globalt är det en sammansättning av byråer, på den svenska marknaden är det Qubator, Cohn & Wolfe, Momentum, OMD och DDB som är involverade.

Vad har ni för mål med kampanjen?
– Vårt mål är att växa och ge Coca Cola en rejäl kamp om Cola- herraväldet. Vi är fortfarande en utmanare och vi slår underifrån. Vårt huvudmål är att stärka Pepsis position i Sverige.

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

Fredrik LjungbergPepsi

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.