Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag29.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Seger för människorättslarmet

Publicerad: 23 Oktober 2013, 14:32

Natalia Project.

Efter silver och brons i Cannes vinner nu ”Natalia Project” även en 100-wattare. RBK:s lansering av människorättslarmet ”Natalia Project” för Civil Rights Defenders vinner i kategorin Ideellt.


Ämnen i artikeln:

Natalia ProjectCivil Rights Defenders100-wattarenRBK

Natalia Project ett överfallsalarm som Civil Rights Defenders  människorättskämpar ska få ta del av. Om ett överfall sker mot någon av de utsatta individerna kan de med  hjälp av armbandet larma Civil Rights Defenders huvudkontor, samt ett  nätverk på fem personer i deras omgivning. Omvärlden kan också i realtid  få reda på vad som hänt genom sociala medier.

Den 4 april lanserades larmet på Defenders' Days och de fem första  människorättsförsvararna utbildades och tränades med alarmsystemet under  tre dagar i Stockholm. Målet är att sprida det i stor skala runt om i världen.

Deportivos kampanj ”Sweat for Water, för Unicef och Gothia Cup, tilldelades 75-wattaren i kategorin. 50-wattaren gick till M&C Saatchis ”GOWEST” för Stockholm Pride.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.