Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Serena Williams i kampanj för bröstcancerforskning

Publicerad: 24 september 2018, 08:18

Foto: Skärmdump / Youtube

2014 lanserades projektet "I Touch Myself Project" för att uppmärksamma kvinnors hälsa. Nu har det blivit dags för Serena Williams att föra budskapet vidare.


Ämnen i artikeln:

ReklamKampanj

I oktober infinner sig den Internationella bröstcancermånaden. För att uppmärksamma kvinnors brösthälsa frontar Serena Williams nu en ny kampanj signerad underklädesvarumärket Berlei.

Till tonerna av The Divinyls låt "I touch myself", uppmanar hon andra kvinnor att göra samma sak och ta på sig själva för att hålla brösthälsan i schack.

Kampanjen är en förlängning av det hyllade och prisade projektet 'I Touch Myself Project'. Projektet lanserades under 2014 för att hylla The Divinyls sångare Chrissy Amphlett, som dog i bröstcancer under 2013, och som efter sin död ville att låten skulle leva vidare för kvinnors hälsa.

I kampanjen från 2014 tolkar världskändisar som Olivia Newton John, Sarah McLeod och Connie Mitchell låten.



Kampanjen med Serena Williams kommer att innehålla en 80-sekunders musikvideo som visas i print, utomhus och online. Teasern för filmen hittar du nedan:

Alex Hartelius

Ämnen i artikeln:

ReklamKampanj

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.