Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Sergels torg fimpas

Publicerad: 25 april 2008, 06:53

Stockholm dränks i avfall. Här är Trafikkontorets kampanj som ska få stopp på nedskräpningen.


En av affischerna i den nya anti-nedskräpningskampanjen.

Trafikkontoret i Stockholm har gjort en efterföljare av kampanjen ”Stockholm Ren och Vacker”.

Den första delen i den nya fleråriga kampanjen har budskapet ”Stockholm är ingen askkopp”. Målet är att få stockholmarna att vakna och ändra sina beteenden för att stan ska bli ren och fin.

Kampanjen fokuserar på olika typer av skräp. Först ut är alltså fimparna.

–  Tanken är att synliggöra problemet - att få upp ögonen på folk för hur förfulad stan blir när man slänger fimpar på gator och torg och att därmed på sikt kunna förändra beteendet. I det här första skedet är målet att skapa medvetenhet om att alla vinner på att stan hålls ren, står det i ett pressmedelande från Trafikkontoret.

Kampanjen, som pågår veckorna 18-19, syns utomhus på stadsinfotavlor ochj p-automater. Reklambyrå: Blomquist Annonsbyrå.

Arbetsgruppen

Uppdragsgivare: Stockholms stad, Trafikkontoret
Byrå: Blomquist  Annonsbyrå
Arbetsgrupp: kreatörer Fredrik Gustafson (AD), Janne  Åkerblom (CD/copy) och Ayat Asad (AD-assistent), projektledare Git Wallander,  produktionsledare Gunnel Öhrn, final art Janne Sällberg
Fotograf:  Helena Karlsson och Stockholmsfoto
Retusch och montage: Helena  Karlsson

Magnus Helander

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.