Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Seventy Agencys lanseringskampanj slog rekord på Amazon – så här gick det till

Publicerad: 7 Augusti 2020, 11:04

Lanseringskampanjen för OnePlus gjordes med AR-teknologi.

CASE. När kinesiska OnePlus skulle släppa en ny telefonmodell på Amazon fick de 50 000 personer att betala för att få ta del av lanseringskampanjen. Vi har snackat med Jacob Fant, medgrundare av byrån Seventy Agency och en av hjärnorna bakom marknadsföringen.


Ämnen i artikeln:

Jacob FantSeventy Agency

OnePlus Nord gick internt under namnet ”Project Avicii”. När mobiltelefonvarumärken ska släppa nya modeller är tillverkarna som bekant ofta extremt hemlighetsfulla. På det här sättet, samtidigt självklart en hyllning till

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Jacob FantSeventy Agency

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.