Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Sex nomineringar i Branded Content

Publicerad: 26 Juni 2015, 07:09

Ur "Living with Lag"

Living with lag blev en viral hit på grund av sitt dråpliga innehåll. Nu är filmen en av de nominerade i Branded content & entertainment.


Ämnen i artikeln:

Cannes LionsCannes Lions 2015

De svenska byråerna får sex nomineringar i kategorin Branded content som premierar bra innehåll. En av dessa är ANR BBDO:s film "Living with lag" som dramatiserar hur livet skulle kunna se ut ifall vi hade dålig uppkoppling i vår egen verklighet.

Annars är det Forsman & Bodenfors film "805 Million Names" för FN som ligger bäst till med tre nomineringar.

Garbergs kan också vinna två lejon i Branded content med sin virala utomhuskampanj "A hair raising message" för Barncancerfonden samt spelet "First person lover" med Björn Borg.

Totalt är det 143 nomineringar i kategorin.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.