Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Sexleksaken vinner i Cannes

Publicerad: 18 juni 2014, 13:02

Lelos "Ora personal massager"

Det blir ett svenskt lejon i den nya kategorin Product design. Vinnaren är Lelo med deras sexleksak "Ora personal massager".


Kategorin Product design är ny från och med i år. Tanken är att den ska belöna fysiska produkter som stärker företags varumärken, såväl som förbättrar människor liv och vardag. Totalt skickades 194 bidrag in från 37 länder, och 28 av dem blev nominerade.

När vinnarna avslöjas ikväll står det klart att det svenska företaget Lelo vinner ett av de nio lejonen som delas ut. Det är deras vibrator "Ora Personal Massager" som fick juryn på fall.

Men hela vägen till ett Grand Prix räckte det inte. Vinner gör istället hollänska G-Star Raw med "Raw for the Oceans", vilket är en kollektion som är skapad helt och hållet av garn som tillverkats från plastskräp i Oceanen.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.