Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

SF Bio till Ruth

Publicerad: 11 Maj 2009, 14:29

SF Bio har tidigare jobbat med Karlstadsbyrån Clara. Nu byter de till Ruth.


Ämnen i artikeln:

RuthSF BioClara

Trots att SF Bio har stått på Claras kundlista var det ett bra tag sedan de gjorde något tillsammans. Nu har SF Bio bytt reklambyrå till Stockholmsbaserade Ruth.
– De har gått utan huvudbyrå under en period. Nu ska vi kavla upp ärmarna och göra ett ordentligt jobb för dem, säger Mattias Brandt, vd på Ruth.

När blev det klart?
– För några veckor sedan.

Uppdraget föregicks inte av någon regelrätt pitch utan SF Bio valde att åka runt och träffa ett antal byråer.
– Totalt har jag träffat över tio byråer, både stora och små. Men vilka de är vill jag inte säga, säger Helena Eklund, marknadschef på SF Bio.

Vad gjorde att Ruth fick uppdraget?

– Jag gillade ett jobb som de gjorde för ett par år sedan. När jag skulle köra igång projektet ”Smultronstället” förra året så lät jag Ruth göra det, som på prov. Jag blev nöjd med det som de gjorde.

Tidigare har SF Bio samarbetet med Clara men även med flera andra byråer i projekt. Dessutom har SF Bio gjort en hel del inhouse.
– Det här är första gången vi samlar allt under ett tak. Vi har många olika behov som ska mötas och det ska Ruth hjälpa oss med.

När kommer det första synliga resultatet av nya samarbetet?
– Det syns redan eftersom Smultronstället var vårt första egentliga samarbete. Det syns i dagspress och i foldrar på biograferna. Men vi även börjat jobba med varumärket och den grafiska profilen. Det kommer förhoppningsvis att synas till hösten, säger Helena Eklund.

Claras vd Helen Högberg säger att förlusten av kunden inte påverkar dem nämnvärt.
– Det var jättelänge sen vi gjorde något för dem så det påverkar inte speciellt mycket.

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

RuthSF BioClara

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.