Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 5 november 2012, 15:11
Ted Johansson, vd SF Media
Foto: Resumé
SF Bio tecknar samarbetsavtal med Chimney/Fireplace om produktion av bioreklamfilmer som specialproduceras för svenska biografer. Avtalet gör att Chimney/Fireplace tar över SFs nuvarande interna produktionsavdelning, avtalet trädde i kraft den 1 november.
De senaste åren har SF satsat på att utveckla sitt erbjudande till de kunder som inte traditionellt annonserar med rörligt material. Som ett led i denna utveckling har SF tagit fram ett paketerat erbjudande med visning och produktion av materialet.
Nu har SF valt att lägga ut produktionen på en partner. Från den 1 november sköter Chimney/Fireplace produktionen.
– Vi ser stora utvecklingsmöjligheter av vårt reklamerbjudande och vill fokusera på kunderbjudandet. Vi tror att samarbetet med Chimney/Fireplace kommer öka vår möjlighet att levererar ännu högre nytta för våra kunder och bättre upplevelse för biobesökarna. Chimney/Fireplace är marknadsledande inom produktion av rörliga format och var till slut ett självklart val för oss, säger Ted Johansson, VD
för SF Media som ansvarar för all reklamförsäljning inom SF Bio.
Genom en upphandling i hård konkurrens vann Chimney/Fireplace.
– Vi är hedrade över det förtroende SF har för oss och ser fram emot att arbeta tillsammans SF är en enormt respekterad mediaaktör i Sverige och vi känner att samarbetet kommer även att bidra till vår utveckling som bolag, säger Johan Fernstedt, VD för Chimney/Fireplace.