Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 8 februari 2011, 11:19
Uppåt – med 65 procent. Annonsförsäljningen på SF.se omsatte nära 23 miljoner kronor 2010.
Annonslyft för SF.se.
Ökningen på 65 procent jämfört med föregående år får SF att jubla. Dessutom ökade antalet besökare på sajten med 9 procent till 1 372 000 i snitt per månad, enligt ett pressmeddelande.
– Annonsörerna har upptäckt räckvidden på sf.se och fördelarna med att kunna följa med biobesökarna från bokning och köp av biobiljetter på sf.se tills de sitter i salongen och ser budskapet på bioduken, säger Linus Jönsson, Key Account Manager Internet på SF Media, i en kommentar.
För att öka trafiken och försäljningen av biljetter på sajten används bland annat ”Behavioral targeting-optimering” och anpassning till Internet Explorer 9.
Behavioral targeting innebär att anpassa annonser för varje besökares behov. Varje besökare får en profil som baseras på vilka filmsidor personen i fråga besökt.
Magnus Helander