Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

SF:s annonsboom på nätet

Publicerad: 8 februari 2011, 11:19

Uppåt – med 65 procent. Annonsförsäljningen på SF.se omsatte nära 23 miljoner kronor 2010.


Annonslyft för SF.se.

Ökningen på 65 procent jämfört med föregående år får SF att jubla. Dessutom ökade antalet besökare på sajten med 9 procent till 1 372 000 i snitt per månad, enligt ett pressmeddelande.

– Annonsörerna har upptäckt räckvidden på sf.se och fördelarna med att kunna följa med biobesökarna från bokning och köp av biobiljetter på sf.se tills de sitter i salongen och ser budskapet på bioduken, säger Linus Jönsson, Key Account Manager Internet på SF Media, i en kommentar.

För att öka trafiken och försäljningen av biljetter på sajten används bland annat ”Behavioral targeting-optimering” och anpassning till Internet Explorer 9.

Behavioral targeting innebär att anpassa annonser för varje besökares behov. Varje besökare får en profil som baseras på vilka filmsidor personen i fråga besökt.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.