Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Shakes designade för din Instagrambild

Publicerad: 5 april 2016, 08:19

Den amerikanska snabbmatskedjan Sonic lanserar kvadratformade shakes designade för att få till den perfekta Instagrambilden. Inte nog med det – försäljningen kommer också ske via Instagram.


Ämnen i artikeln:

Instagram

Snart lanseras de ordagrant Instagramvänliga dryckerna som företaget Sonic Drive-In har tagit fram tillsammans med Instagramkocken Christine Flynn. Sonic säljer snabbmat runt om i USA och nu tänker de också erövra Instagram. Konceptet är enkelt: samma shakes men serverade i kubformat, vilket gör de perfekta för en Instagrambild.

Produkten ska lanseras den 16 april på den årliga musikfestivalen Coachella i Kalifornien, och tanken är att man där ska kunna köpa en shake via Instagram. Sonics marknadschef Todd Smith säger till Adweek att de ville vara först med att designa en produkt för Instagram.

– Vi ville vara det första varumärket, och särskilt det första matvarumärket, som designar en produkt för Instagram, säljer den på Instagram och slutligen levererar produkten inom några minuter efter beställningen, säger Todd Smith till Adweek.

Vad tror ni, är nästa steg inom produktutvecklingen att designa varumärken anpassade för sociala medierr? Här kan ni se reklamfilmen för Sonics Instagramshakes och en film om hur de togs fram.

Louise Lindberg

Ämnen i artikeln:

Instagram

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.