Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Sharp säljer via kontaktannons

Publicerad: 17 oktober 2012, 06:23

Sharps annons.

Sharp och dess reklambyrå Vinter använder kontaktannonsen som ett sätt att kommunicera att kunden får ett antal tusenlappar för sin gamla kopiator vid köp av ett nytt multifunktionssystem från Sharp.


– Många annonser i den här branschen påminner väldigt mycket om  varandra. Ofta basunerar de ut sitt budskap rakt av och rubriken  kompletteras med en anonym bildbyråbild. Vi ville göra något annorlunda  för att synas. Resultatet blev en något udda kontaktannons, säger Anders  Ahlbom, copywriter på Vinter.

Uppdraget från Sharp var att göra en  annons på temat ”inbyte” som återförsäljarna kan använda. Sharp gillade  Vinters idé med en kontaktannons.

– Vi tyckte om idén för att den gör något roligt med ett produktområde  som marknaden ibland kan uppfatta som lite tråkigt. Vi hoppas på många  leenden genom kampanjen, säger Herman Lundquist, nordisk marknadschef dokumentdivisionen på Sharp.

Linus Fremin

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.