Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Shell höjer valtemperaturen i sommar

Publicerad: 17 juni 2014, 08:50

Kampanjbild

I samband med hösten riksdagsval passar Shell på att försöka höja valtemperaturen. I Klirr Stockholm sommarkampanj kan kunderna välja mellan två erbjudanden: tanka tre gånger och få bättre drivmedelsrabatt varje gång eller eller en Triss-lott.


För att hjälpa bilisterna att välja har arbetsgruppen tagit fram två talespersoner. På den ena sidan finns "Rabattdemokraterna", som anser att det är bättre att veta vad man får. Andra   lägret representeras av Skrappartiet som tycker att det är varje människas rättighet att   få drömma. Nu kan kunderna att göra sitt val i Shell-appen.

– Vi ville på ett kul och aktuellt sätt dramatisera vår sommarkampanj som består av två   erbjudanden och eftersom det är valår kändes det rätt att hämta kraft ur detta, säger   Erica Samuelsson, marknadschef på Shell i ett pressmeddelande.

Kampanjen går på stortavlor, i radio och i print.  

Arbetsgrupp
Reklambyrå  Klirr Stockholm
Marcus Sundberg, Projektledare
Frida Wigström, Copy
Paulo Vidal, Art Director

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.