Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Shout ser över köket

Publicerad: 4 november 2008, 13:10

Myresjökök, en av Sveriges största kökstillverkare, har valt Shout till ny byrå. Till våren kommer första synliga resultatet av nya samarbetet.


Arbetsgruppen för Myresjökök

Myresjökök ville tydliggöra sin position på marknaden och gick ut i en pitch för att hitta en ny byrå att ta steget med. Tio byråer var intressanta. Tre av dessa, Shout, Jerlov och Capo, bjöds in till en pitch. Valet föll till slut på Göteborgsbaserade byrån Shout Advertising.

– Shout presenterade en intressant lösning som tyder på bra konsumentinsikt. Dessutom verkar de vara ett skönt gäng som vi tror att vi kan ha ett bra samarbete med, säger Mikael Ek, marknadschef på Myresjökök.

Shout kommer nu att ta fram en ny varumärkesplattform och ett nytt kommunikationskoncept åt kökstillverkaren. Det första synliga resultatet beräknas komma ut nästa år.
Tidigare jobbade Myresjökök med Living Reklam. Det samarbetet pågick ett par år.

– Shout presenterade ett bra case och dessutom gillade vi det som de gjort tidigare. De har ett sätt att jobba som jag tror kommer att passa oss bra, säger Tina Ellingsworth marknadsassistent på Myresjökök.

Myresjökök

Mikael Ek marknadschef, Renée Nilsson marknadsassistent, Tina Ellingsworth marknadsassistent
Byrå: Shout
Arbetsgrupp: Frida  Gustafsson projektledare, Jens Krona ad, Thomas Ottosson copy, Stefan Gustafsson strateg, Per Westlund original

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.